Hak Pengguinan Tetap Menjadi Keutamaan SPAD




KUALA LUMPUR, 27 MAC, 2018 – Pendirian Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD)
terhadap pengawalseliaan sektor e-hailing tidak berubah dengan penggabungan Grab dan
Uber di Asia Tenggara.

Pihak Suruhanjaya akan terus memantau dan menyelia sektor e-hailing berdasarkan rangka
perundangan dan polisi yang sedia ada agar industri ini mampu berkembang sejajar dengan
medan persaingan yang sihat, tahap keselamatan operasi yang baik, serta memastikan
kebajikan penumpang dan pemandu sentiasa terpelihara.

Bagi memastikan hak pengguna terjamin di bawah gabungan Grab-Uber, pihak SPAD akan
bekerjasama dengan agensi-agensi Kerajaan seperti Suruhanjaya Persaingan Malaysia
(Malaysia Competition Commission) dan badan bukan kerajaan (NGO) yang relevan agar
pengguna dilindungi daripada amalan yang tidak adil.

Pada masa yang sama, SPAD akan memastikan bahawa industri teksi dan e-hailing akan
beroperasi dan bersaing secara adil di bawah inisiatif Program Transformasi Industri Teksi
(TITP) yang bertujuan meningkatkan tahap profesionalisme dan daya saing teksi
konvensional.

-Tamat–

Comments

  1. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
    senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

LRT3 dari Bandar Utama ke Klang dibina tahun depan dan siap 2020

3 Bulan Untuk Mengambil Kad Bantuan Teksi 1Malaysia

30 minit dari Putrajaya ke KL bila MRT siap